Válassz Te oktatót ne téged válasszon az oktató

Válassz Te oktatót ne téged válasszon az oktató

Blogom megírása azoknak kíván segíteni, akik folyamatosan posztokban és egyéb közösségi médiákban írják azt, hogy „szempilla oktatót keresek”. Próbálom bemutatni nektek a kezdeti lépéseket, az oktatók választását, a szempilla építés világának egy-egy kiemelt részét. Továbbá különböző kritikákkal szemléltetni azokat a tényeket, amik a szakmát itt-ott beárnyékolják.

Kis előtörténet a pályámról

Ezidáig 19 különböző országban és 43 városban oktattam és tartottam szempilla építő előadásokat, konferenciákat.

Többek között: Los Angeles, Miami, Las Vegas, Vietnam – Ho Chi Minh, Svájc, Ausztria, Colombia – Medellín, Kanada – Montreal, Spanyolország – Alicante – Barcelona, Románia, Csehország, Szlovénia, Magyarország, Szerbia, Olaszország, Litvánia, Oroszország, Brazilia, Mexikó stb.

A Lash Style Academy márka tulajdonosa és létrehozója vagyok, mely egy fantasztikus emberekből álló közösség, szempilla termékeket forgalmazó webshop és oktató központ, ami immáron 5 különböző országban elérhető: Ausztria, Magyarország, Németország, Svájc és Olaszország. De mind ezek mellett termékeinket a világ minden pontjára szállítjuk.  Oktatóink kizárólag professzionális képzéseket tartanak, bátran merem ajánlani őket. Oktatásaink Magyar, Német, Angol, Olasz és Kínai nyelven is elérhetőek.

Rólam

Tanulmányaimat pénzügyi vonalon végeztem, tehát akárhogy is nézzük, teljesen más úton indultam el. Majd az élet úgy hozta, hogy az iskola mellett pincérként kezdtem el dolgozni. Ez akkor egy szuper állás-lehetőség volt számomra. Nem feltétlenül erre vágytam amikor kiléptem az iskola-padból, de ez is messze jobb volt, mint azok, amikre akkor lehetőségem volt.

Azt gondolom, hogy sokan jártak előttem és azóta is hasonló cipőben. Visszatekintve, a tapasztalataim alapján kettő fajta ember létezik. Az egyik szinte szomjazza az akadályokat, keresi a kifogásokat és mindeközben kritizál és a másik ember sikereit becsmérli.

A másik az, aki bármilyen munkát végez, örömét leli minden apróságban, teszi a dolgát és halad előre, tudja, hogy egymásra épülnek a dolgok és csak ezekkel a lépésekkel lehet előre és előre haladni. Jól csinálja azt, amit csinál, legyen akármilyen munkáról is szó. Tudatosan halad a céljai felé és nem ér rá leragadni lényegtelen dolgokon.

Azt gondolom a második csoporthoz tartozom. 2014 második felében csöppentem bele a szépségipar világába. Akkor a lehetőségek merőben mások voltak, sokkal nehezebb volt felépíteni mindent. Mivel soha nem szerettem várni, mindössze pár hónap leforgása alatt annyi oktatáson vettem részt, amennyin csak tudtam, szerettem volna minél hamarabb minél jobb lenni. (Akkori 40 órás munkám mellett minden szabadidőmet erre fordítottam és minden pénzemet is. J)

Elhivatott voltam és kitartó. Pont erre szeretnék most kitérni és egyben sarkallni mindenkit. Akkoriban még nem volt ennyire telített a piac, nem volt mindenhol pillás cég vagy oktató és nem ömlött minden médiából a szempillás marketing.

Kezdetekben 3-4 márka létezett, én is ezeknél indultam el. Akkoriban még pillás csoportok sem nagyon léteztek, persze volt 1-2 de azok sem tevékenykedtek aktívak. Mára minden megváltozott, ami részben előny részben pedig hátrány. A fejlődés a jó dolgokkal együtt mindig hoz magával nem kívánatosakat is.

Ma már rengeteg szempillás szakmai csoport létezik, ami előny, hiszen sok hasznos információt lehet itt-ott találni. Persze az élet nem habos-torta tartja a mondás és ez igaz a szempilla építés világára is, hiszen sok olyan dologgal találkozom, ami nem feltétlenül szolgálja a szakmát, és nem vet jó fényt hosszú távon egy újonnan érkező tanulóra. Mindez eléggé el tudja venni a kedvét bárkinek akár fiatal akár tapasztalt szempilla építő szakember.

 

A közösségi médiák és az internet

Az internet sok-sok tényt és dolgot rejt mely a szempilla építés világáról, a benne tevékenykedő szempilla stylisztokról mutat meg különböző információkat. Az egyik ilyen az oktató keresésének és választásának metódusa is.

Számtalanszor látom, hogy valaki oktatót, workshopot vagy mentort keres. Mindezt posztokban vagy különböző csoportokban Facebookon. Azt gondolom nem feltétlenül ez a legjobb megoldás arra, hogy eljussatok ahhoz az oktatóhoz, akire valóban akkor ott szükségetek van. A választás határozza meg a célt és nem fordítva.

 

A kezdetek kritikája

Annak idején nem volt annyira nagy figyelem fordítva a tanulókra, mint ma. Persze csak saját tapasztalataim alapján tudok nyilatkozni a kezdeti időkről. A főbb jellemzők:

  • nagycsoportos akár 10-15 fővel megtartott oktatósok
  • oktatásnak álcázott termék értékesítő workshoppok, igen volt, ahol arról szólt az egész workshop, hogy mennyire jók a termékek, és közben semmi gyakorlati vagy elméleti részt nem érintettünk
  • minimális tudás átadás / tudás féltő szemlélet, hiszen nem akart senki magának konkurenciát kiképezni
  • 1 modell az összes résztvevőnek vagy max pár órás időkorlát
  • 0 technikai felkészítés
  • feltett kérdésekre kitérő és megkerülő válaszok

Ezen képzések után persze senki nem állt ott, hogy támogassa tanulóit, segítse vagy éppen kijavítsa a munkáinkat. Sajnos kérdéseket sem lehetett feltenni utólag senkinek, mert a válasz ez volt, hogy: „ez már egy következő oktatás tananyaga”, továbbá semmilyen nyomtatványt vagy könyvet sem kaptunk semmiről. Jó esetben egy oklevelet. Olyan, hogy egésznapos oktatás szinte nem is létezett, nem olyan formában mint ahogy ti azt ma ismeritek. 😀 – Igen már ezek az oktatások szerencsére jelentősen javultak.

Mi „öreg” szakemberek azonban mégis sikeresek lettünk és kitanultuk a szempilla építés minden apró részletét. Sok olyan remek szakemberrel kezdtem együtt a pályámat, akiket ma is a szakma lejobbjainak tartok.

 

Mindennek ellenére, hogy is sikerült?

Kerestünk, kutattunk, kitartottunk és tapasztaltunk. Szó szerint szomjaztunk minden pillás információra, szerettünk volna minél többet tudni az egészről. Csodáltuk az orosz pillásoknál talált csodaszép munkákat és csak bámultunk néha, hogy hogyan is lehetséges mindaz, amit néha látunk. Próbáltunk minden apró megosztott információ morzsából és az itt ott felbukkanó képekből fejlődni, elérni azt az elérhetetlennek tűnő szintet bármi áron.

 

Gyakorolj önkritikát

Azt gondolom, hogy a saját telefonotokban található képekből tudnátok a legtöbbet fejlődni, nézzétek meg alaposan a megfotózott munkáitokat, vegyétek észre és ismerjétek fel a hibákat és legközelebb figyeljetek tudatosan azokra, és javítsátok ki, tökéletesítsétek ezeket! Mi is így csináltuk!

 

Hogy kerestünk és választottunk szempilla oktatót magunknak?

A szempillás oktatás és az igazán számodra legjobb oktatóhoz való eljutás egy folyamat, melyet nem szabad megfordítani. Azzal, hogy csoportokba írod ki, hogy szempilla építésre oktatót keresel ezt az egész folyamatot visszafordítod. Neked kell megtalálnod az oktatót, nem az oktatónak kell téged!

Annak idején soha nem írtuk ki semmilyen csoportba, hogy oktatót keresünk, hanem megnéztük a pillásoknak a képeit, majd az értékeléseit, végig böngésztük az oldalukat és a tanulóik munkáit is. Kértünk információt mindenhonnan, ahonnan csak lehetett. Nem azt akartuk, hogy minden akkor tevékenykedő oktató felvegye velünk a kapcsolatot, hiszen annak semmi értelme nem lett volna. Tudtuk, hogy mit keresünk.

Itt nagyon fontos megjegyezni, hogy a szempilla oktatás nem egy sablon, amit minden oktató egységes minőségben és tudással oktat. Hatalmas eltérések vannak.

 

Miért is fontos ez?

Mert az lesz a számodra megfelelő képzés, ahol mindent megkapsz amire szükséged van. És ne gondold azt, hogy abban a pillanatban neked mindenre szükséged lesz. A szempilla építés is egy szakma, és minden szakmának a kitanulása sok-sok idő, akár évek is lehetnek. Ez alatt az időszak alatt mindig az aktuális szintednek megfelelő képzést kell kapnod. Nem szabad előre rohanni, fontos a tudatosan felépített egymásra épülő elméleti és gyakorlati tudás. Fontos továbbá, hogy azt az oktatót válaszd, akinek a stílusát a legközelebb érzed magadhoz.

 

Az oktató keresés kritikája, és a tudatosság hiánya

Úgy általánosságban azt gondolom, hogy az újonnan szakmába lépők közül sokan el vannak kényelmesedve, és nem akarnak oktatók után kutatni. Számukra egyszerűbb és valóban mindegy kinél és mit tanulnak meg, így soha nem fogják elérni az igazi áttörést, nem fognak eljutni a végletekig. Sajnos meg fognak rekedni egy szinten és ott maradnak. Ezen most két dolgot lehet csinálni, az egyik, hogy meg lehet sértődni és önkritika helyett ellenérveket gyártani, a másik pedig, hogy el lehet rajta gondolkodni és tudatossá válni! Szerintem Te aki most ezt a posztot olvasod tudatos szeretnél lenni.

2014

Ez az év volt az, amikor a szakma Magyarországon is egy válasz út elé állt. 2014- ben váltak legelőször elérhetővé az orosz szempilla építő szakemberek képzései. Nem tudom miért pont ekkora, de ez így alakult. Mondani sem kell, hogy minden tudásra éhező pillást ott meg lehetett találni. Itt hallkan megjegyezném, hogy azok a kollégák, akikkel anno ott közösen fejlődtünk és találkoztunk, ők a tudatos pillások, akik ma nagy márka és cég tulajdonosok, oktatók és nemzetközileg is elismert szakemberek!

Ezeken az oktatásokon végre elméletben is sok dolgot megértettünk, megválaszolták kérdéseinket és kiegészítették a hiányosságainkat. Nagyjából helyre kerültek a dolgok.

 

Az orosz oktatók kritikája

Az orosz oktatók is emberek, és azok a szintek, amiket korábban elérhetetlennek tűntek, az oktatásokon már nem voltak annyira elérhetetlenek, kezdett az egész kicsit délibáb lenni.

Miért gondolom ezt?

Az oktatások kevés kivétellel nem hoztak akkora áttöréseket, amiket sokan vártunk. Sok esetben rá kellett jönnünk, hogy sajnos az orosz szempilla építő mesterek is a digitális technika és a számítógép segítségével tudnak csodaszetteket varázsolni. Élőben pedig a műszempilla szettjeik semmivel sem voltak szebbek vagy jobbak, mint másoké. Ekkor nagyon sokunkban fogalmazódtak meg érdekes kérdések, (még emlékszem is ezekre a beszélgetésekre), többek között az, hogy: „akkor gyakorlatilag átverik az ügyfeleket?” hiszen amit Facebookon vagy Instagrammon látsz az nem a valóság, sok esetben még a közelében sincsen. Én például nem akarom megtanulni azt soha, hogy Photoshoppoljak egy szempilla szettet, hogy aztán olyat mutassak ami nem a valóság.

Tényleg lelkiismeretes orosz oktatást nem tudok nektek mondani, amiken részt vettem, mert volt, aki az elmélet után kényelmesen neki állt kávézni, majd egyszer-egyszer ránézett a szettjeinkre. Nem állt mellénk senki és figyelte, hogy a maximumot tudjuk kihozni az újonnan megismert technikákból. Volt, aki köztünk sétált, de mindenre csak azt mondta, igen-igen, jó ez így… Tehát számomra a gyakorlati része sok esetben csalódás volt, leszámítva azt a keveset ahol valóban igazi technikai újdonságokat és trükköket tanulhattunk meg.

 

A jó pap holtáig tanul tartja a mondás

A mai napig évente akár többször is részt veszek nemzetközi konferenciákon vagy oktatásokon. Miért? Mert érdekel, ki mit és hogyan lát, hogyan csinál, mindenből lehet valami érdekességet tanulni. Követem a trendeket és az innovációt.

 

A hamis marketing, avagy a Photoshop -al mindent lehet

Évek óta vesszőparipám ez a téma, szinte azóta, hogy először találkoztam vele neves orosz pillásoknál és felütötte a fejét szakmai berkekben. Colombia -ban erről is tartottam szakmai konferenciát még 2018-ban.

Van egy olyan összetevője az internet világának és a szempilla építés kultúrájának, ami nem szolgálja a szakma előrehaladását, sőt rombolja azt! Valótlant és hazugságokat állít.

Ezt most hamis marketingnek említeném, egyszerűen nem találok rá jobb megnevezést. A közösségi médiákban szinte ömlik ránk ez az agresszív és hamis marketing, ami nem más, mint a Photoshoppolt fotók, az erősen utó-szerkesztett szempilla szettek! Persze a tényleg jó oktatók, pillások nem fognak ezekbe a folyamatokba beleszállni. Mert ők dolgoznak, erre nincs idejük, nem akarnak olyat munkákat publikálni, amiknek a megépítése már-már fizikailag képtelenség!

Mindez a hamis marketing nem csak nekem vonzotta oda a figyelmemet. Egyre többen írnak a Photoshoppolt szettekről.

Én elvből SOHA nem mennék el olyan oktatóhoz, ahol valaki a retussal és a Photoshoppal adja el a munkáit. Nem azért, mert ő rossz szakember. De számomra egy ilyen munka és a készítője nem hiteles és semmi nincs, amivel ezt hitelessé lehetne tenni!

Aki ismer az tudja, hogy ez a téma nálam egyébként is évek óta küzdelem, ahol tehetem felszólalok az utó-szerkesztett munkák és fotók ellen!

Tehát csajok akár oktató, akár versenytéren le a kényelemmel és végre ébresztő! Ne azt ismerjétek el, ami a szemetek elé van tolva a közösségi médiákban, hanem azt, amiben ti is hisztek és amit egy oktató akkor is megcsinál, ha ott álltok mellette. Tessék látni, felismerni a dolgokat és gondolkodni rajtuk. 🙂

Igazából még ki akartam térni az első verseny élményemre is, de az már elég hosszú lenne. Ígérem viszont, hogy hamarosan az is érkezni fog. 🙂

Kérdéseitekkel bátran forduljatok hozzám, vagy oktatóinkhoz, szívesen segítünk nektek bármiben. 🙂

Hajnalka Simon-Lendvai

Ha tetszett a poszt oszd meg másokkal is, köszönjük.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Blogok és interjúk

Próbáld ki termékeinket